Träning

Träning

Välkommen till Spinning @ tjohej.se

Om du tränar minst 2 gånger i veckan får du ta del av träningens alla kroppsliga fördelar. Tränar du mindre så bibehåller du bara, eller i värsta fall tappar de träningsresultat som du redan har uppnått. Tränar du inte alls och har ett väldigt stillasittande jobb och orörlig fritid då finns det stor risk att du drar på dig än mer ohälsa. Så börja motionera och träna och upptäck hur roligt det faktiskt är! Alla framsteg du gör stimulerar dessutom bara till fortsatt träning. Tillsist kan du faktiskt bli så beroende av att träna att du inte kan vara utan!

Nyårslöftet

HmmPosted by Hjobo Mon, January 24, 2011 13:57:49

Jag brukar verkligen inte ge några nyårslöften men i år råkade jag göra det.

6 pack på en gubbe, jag vet, gud va fånigt :)

Men jag ska försöka i alla fall.

Det finns mycket myter om hur man får magrutor. En av de vanligaste är att man skulle få magrutor av att göra massor med situps varje dag, det är helt fel! Det enda du får av att göra massor med situps per dag är en uthållig mage. Kom ihåg att punktförbränning av fett inte fungerar!

Jag ska fokusera på att bli av med oönskade kilon genom ett hälsosamt kost- och träningsprogram, enligt LCHF.

Träningsprogrammen finns på funbeat.se och här lägger jag maten, eller skriver i alla fall. Förresten kommer väl passen här med vad det lider.

Dag 1:

Frukost
En proteindrink och kaffe.
Energi 1630kj, 388kcal, 82g protein, 6gr kolhydrater, 4 gr fett.
Anm: lite för lite fett, men det tar jag ifatt senare på jobbet med grädde i kaffet.

Lunch:
2 st avocado med 200 gr skagenröra från Rydbergs.
Avocado: (ca) energi 1606kj, 384 kcal, 4,8 gr protein, 37 gr fett, 10 gr kolhydrater
Röran: energi 4810 kJ, 1150 kcal, 13,75 gr protein, 7,75 gr kolhydrater, 121,5 gr fett

Vi får se vad det blir för kvällsmat.

Om man går på det gamla sätte efter mer energi ut än in ska jag äta 3024,33 kcal idag och nu ligger jag redan på 1916. Jag kommer ramla över men min teori är att det ska gå ändå. Vi får väl se.

Återkommer under kvällen med uppdatering av mat och vikt och sånt...

Kvällsmaten var en sallad med "klet".

Energi ca 1400 kcal och mycket fett.. Orkar inte redogöra för innehållet då jag köde ett stenhårt styrkepass med Jonatan efter jobbet men summa summarum (ca 3300 kcal totalt) så har jag ätit mer kalorier än vad som man "ska" för att deffa, min teori får nu bekänna färg. Det ska bli intressant att se om det fungerar som jag tror.

PASSET:
Marklyft i ställning 3*8*40 kg
Skivstångsrodd 3*10*44,5 kg
Chins i maskin 3*10*77
Lutande Knäböj 3*10*50Kg
Rakbenspark 3*10*40 kg
ryggresningar 2*10*40 kg
Bicepscurl med stång 3*10*44,5 kg
Bicepscurl med hantel 3*max*10 kg

  • Comments(0)//spinning.tjohej.se/#post1