Träning

Träning

Välkommen till Spinning @ tjohej.se

Om du tränar minst 2 gånger i veckan får du ta del av träningens alla kroppsliga fördelar. Tränar du mindre så bibehåller du bara, eller i värsta fall tappar de träningsresultat som du redan har uppnått. Tränar du inte alls och har ett väldigt stillasittande jobb och orörlig fritid då finns det stor risk att du drar på dig än mer ohälsa. Så börja motionera och träna och upptäck hur roligt det faktiskt är! Alla framsteg du gör stimulerar dessutom bara till fortsatt träning. Tillsist kan du faktiskt bli så beroende av att träna att du inte kan vara utan!

Etapp 7 TDF

PassPosted by Hjobo Thu, October 04, 2012 17:05:43

Etapp 8: Upp och ner hela dagen för Tourcyklisterna

Efter gårdagens uppvisning av Sky-stallet så fortsätter det att gå uppför på Tour de France. Den nionde etappen innefattar hela sex stigningar.

På den nionde etappen finns det inget utrymme att gömma sig på. Redan efter tio kilometer är det dags för den första stigningen och det planar inte ut förrän precis innan målgång.

Totalt sex stigningar ska bestigas längs den 154 kilometer långa sträckan mellan Belfort och Porrentruy, och de två sista kommer kännas rejält i benen.

Côte de la Caquerelle är 4.3 kilometer lång med en snittlutning på 7.6 procent och efter en kortare utförskörning når sedan cyklisterna dagens sista klättring, Col de la Croix.

Den är bara 3.7 kilometer lång men lutar i ett snitt på 9.2 procent. Vill man göra något idag kan det vara platsen att attackera på. När de når toppen är det 16 kilometer, utför och på platten, kvar till målet i Porrentuy.

Kartan

Bild

  • Comments(1)//spinning.tjohej.se/#post33