Träning

Träning

Välkommen till Spinning @ tjohej.se

Om du tränar minst 2 gånger i veckan får du ta del av träningens alla kroppsliga fördelar. Tränar du mindre så bibehåller du bara, eller i värsta fall tappar de träningsresultat som du redan har uppnått. Tränar du inte alls och har ett väldigt stillasittande jobb och orörlig fritid då finns det stor risk att du drar på dig än mer ohälsa. Så börja motionera och träna och upptäck hur roligt det faktiskt är! Alla framsteg du gör stimulerar dessutom bara till fortsatt träning. Tillsist kan du faktiskt bli så beroende av att träna att du inte kan vara utan!

Mjölk

DietPosted by Hjobo Tue, February 15, 2011 18:29:34

Mjölk är en riktig superdryck oavsett om du äter efter en särskild diet eller inte.

Enligt aftonbladet har en studie vid Ben-Gurion University of the Negev i Israel visas det att gick de deltagare som konsumerade mest mjölkprodukter ner mest i vikt. De som fick i sig cirka 3,5 dl dagligen gick ner 6 kilo i genomsnitt på två år. De som bara drack omkring ett halvt glas om dagen gick bara ner hälften

Mjölk bättre än sportdryck


Slukar du en sportdryck efter passet? Byt till mjölk i stället. Kvinnor undviker ofta mejeriprodukter för att de tror att de är för feta. Nej, nu är det dags att tänka om.

Enligt en studie publicerad i Medicine & Science in Sports and Excercise är mjölk bra för fettförbränningen. De kvinnor som drack två stora glas mjölk varje dag efter ett styrkepass byggde mer muskler och tappade mer fett i jämförelse med kvinnor som drack energidrycker.

Forskarna tror att det kan bero på kombinationen av kalcium, protein och D-vitamin som finns i mjölk. Kvinnorna som drack mjölk gick knappt upp i vikt eftersom de la på sig muskler som balanserade upp viktminskningen. Muskler väger ju mer än fett och även om skillnaden inte syns på vågen, kommer det att synas i spegeln.

(Källa: Science Daily)

  • Comments(0)